Novosti v letu 2023
Novela Zakona o dohodnini je potrjena, veljati začne 1.1.2023, prinaša pa naslednje spremembe:
– Normiranci, ki imajo polno zavarovano vsaj eno osebo vsaj devet mesecev, bodo do 50.000 eur prihodkov upravičeni do 80% normiranih stroškov (kot doslej). Za prihodke nad 50.000 eur bo priznanih 40% normiranih stroškov, za prihodke nad 100.000 eur pa priznanih stroškov ni.
– Normiranci, ki delujejo kot popoldanski s.p.-ji, bodo do 12.500 eur prihodkov upravičeni do 80% normiranih stroškov, nad tem zneskom pa bo priznanih 40% normiranih stroškov.
– Splošna olajšava bo znašala 5.000 eur, dodatne olajšave bodo deležni mladi do 29. leta starosti, in sicer v višini 1.300 eur. Dodatna splošna olajšava se bo priznala tistim, ki ne presegajo 16.000 eur skupnih prihodkov.
– Stopnja davka v najvišjem dohodninskem razredu bo namesto dosedanjih 45% znašala 50%.
– Najemnine bodo obdavčene s 25% stopnjo (do sedaj 15%), normirani odhodki ostajajo na 10%.
– Nagrade za poslovno uspešnost bodo neobdavčene do višine povprečne plače v RS in ne do povprečne plače posameznika.
– Prodaja lastnih deležev (ki ne kotirajo na trgu) svojim družbam bo obdavčena po sistemu dividend, torej po stopnji 25% in ne več po sistemu kapitalskih dobičkov.
Obveznosti delodajalcev glede dodatnega pokojninskega ...
Novela Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-2O, Uradni list RS, št. 90/25) za delodajalce uvaja obveznost ...
Zimski regres: pojasnila
POVZETKI K UVELJAVITVI IN IZVRŠEVANJU ZAKONA O PRAVICI DO ZIMSKEGA REGRESA TER PRENOVI UGOTAVLJANJA DAVČNE OSNOVE Z ...